Stichting IMN bedankt IM-bergers

Donderdag 26 mei 2011
Op 19 mei heeft de Stichting IMN tijdens een feestelijke bijeenkomst in Amersfoort de Nederlandse IM-bergers bedankt voor hun inzet en professionaliteit. Vanaf half vier verzamelden zich ruim tweehonderd bezoekers voor het evenement IM 2011 in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Onder hen bevonden zich vertegenwoordigers van vrijwel alle 93 bergingsbedrijven die op dit moment verantwoordelijk zijn voor het vrijhouden van snelwegen en andere hoofdwegen in Nederland. Onder de genodigden bevonden zich verder vertegenwoordigers van Rijkswaterstaat, Politie en de Nederlandse alarmcentrales.

Lex Mentink, de voorzitter van de Stichting IMN, bedankte de bergers voor de voortreffelijke prestaties die zij in de afgelopen periode geleverd hebben. Daarna werd het woord gevoerd door Robert Eenhoorn, de technisch directeur van de Nederlandse Honkbalbond. Hij besprak wat er voor nodig is om topprestaties tot stand te brengen en putte daarbij uit zijn eigen ervaring als topsporter en coach.

Eeltje Hoekstra, Projectleider Incident Management bij Rijkswaterstaat, vroeg vervolgens aandacht voor vijf bergers die zich in het bijzonder verdienstelijk hadden gemaakt: Quartel, Van Egeraat, Bergingsdienst, Vreugdenhil en Barendregt. Alle vijf ontvingen ze een oorkonde en een boeket bloemen. Tot besluit nodigde Michel de Korte, de IM-coördinator van de Stichting IMN, de aanwezigen uit voor het diner. Een foto-impressie van de middag vind u in het foto-album.

Stichting IMN heeft zich bij de organisatie van het evenement laten ondersteunen door JEZ.