Ongevallenradar

Maandag 26 oktober 2015
Met ingang van vandaag publiceert de Stichting IMN een kaart waarop de meest recente incidenten op hoofdwegen staan afgebeeld. De kaart toont alle ongevallen en pechverplaatsingen die zijn gemeld bij het Landelijk Centraal Meldpunt ("LCM") van de Stichting IMN. Het gaat gemiddeld om ruim tweehonderd voorvallen per dag.

De kaart wordt elke minuut ververst en markeert het meest recente incident met een rood driehoekje. De laatste incidenten daarvóór worden met oranje en gele iconen aangeduid. Het is mogelijk om ook incidenten te zien die eerder op de dag plaatsvonden. Daarvoor moet in de rechterbovenhoek van de kaart de optie "incidenten vandaag" geactiveerd worden. Bij elk icoon staat het tijdstip waarop een incident bij het LCM is gemeld en de in de melding doorgegeven hectometerpaal.

Publicatie van incidenten op de kaart vindt plaats met een vertraging van enkele minuten. Op de homepage van de Stichting IMN stond onder de kop Laatste meldingen al enkele jaren een lijst van de meest recente incidentmeldingen. Die meldingen worden nu ook op een kaart geprojecteerd. De kaart is te vinden door op de homepage te klikken op de kop Laatste meldingen.