Woensdag 27 december 2017
In de loop van 2018 zullen de meldingen van het Landelijk Centraal Meldpunt (“LCM”) op het onderliggende wegennet en de bergingsopdrachten van het Centraal Meldpunt Vrachtauto's (“CMV”) aan bergers worden doorgegeven met behulp van het Elektronisch Meldsysteem Incident Management (“EMI”). Daarmee wordt EMI het belangrijkste elektronische instrument voor de opdrachtverlening aan bergingsbedrijven in Nederland.

De toepassing van EMI voor LCM-meldingen op niet-IM-wegen wordt op dit moment live getest bij Vreugdenhil Berging, Delta Berging & Transport, Autohulpdienst Ben Heiltjes en 1e Arnhemse Wegen- en Sleepdienst van Amerongen BV. Over de inzet van EMI voor vrachtautomeldingen worden gesprekken gevoerd met de Stichting Incident Management Vrachtauto’s (“STIMVA”).

Wim Moens op het evenement IM 2014

De verantwoordelijkheid voor de bouw, het testen en de landelijke implementatie van de nieuwe functionaliteiten van EMI berust bij Wim Moens, de IT-coördinator van de Stichting IMN. Zodra EMI in zijn nieuwe gedaante is opgeleverd, zal hij zorgdragen voor het functioneel beheer en de gebruikersondersteuning. Wim Moens was in de periode 2005 - 2010 betrokken bij het ontwerp en de begeleiding van de bouw van het Aanrijdtijdensysteem Incident Management (“AIM “). In de periode 2011 - 2014 speelde hij een belangrijke rol bij het ontwerp, de bouw en implementatie van EMI. Van beide systemen verzorgt hij vanaf het begin het functioneel en deels ook het technisch beheer.

EMI voor alle meldingen van LCM en CMV

Het IM-team van Xebia India, van links naar rechts: Anand Sahay (CEO), Sharad (front-end development), Brijesh Pant (back-end development), Prayag Mittal (mobile develoment), Nitin Gupta (mobile development), Manoj Mohan (director delivery), Shantanu Rautela (back-end development), Ashok Fenn (head of sales) en, op de voorgrond, Ishika Banjerjee (back-end development).

De software-ontwikkeling van EMI is door de Stichting IMN in handen gegeven van Xebia India. Bij dit bedrijf in Gurgaon, een voorstad van New Delhi, is in de afgelopen jaren een enorme expertise opgebouwd op het gebied van incident management en de operationele procedures voor de inzet van bergingsbedrijven in Nederland. Deze kennis vormt een solide basis voor de snelle implementatie van nieuwe functionaliteit en het realiseren van aanpassingen.