Marck Pleijsier nieuwe IM-coördinator Stichting IMN

Vrijdag 7 februari 2020
Marck Pleijsier treedt op 17 februari aan als de nieuwe IM-coördinator van de Stichting IMN. Hij neemt daarmee het stokje over van Jenny Nyklicek die deze maand, na anderhalf jaar bij de Stichting IMN, met man, ouders en kinderen emigreert naar Tsjechië. Als IM-coördinator wordt Marck Pleijsier verantwoordelijk voor de dagelijkse contacten met wegbeheerders, bergingsbedrijven en de politie. Ook zal hij zich ontfermen over de afhandeling van klachten en het ondersteunen van het secretariaat van de Stichting IMN.

Marck Pleijsier

Marck Pleijsier (foto: Lotje Fotografeert)

Marck Pleijsier is opgeleid als automonteur. Hij begon zijn carrière in 1984 bij Stipdonk Motorrevisie in Rijnsburg. Daarna exporteerde hij bloemen naar Duitsland, sleutelde hij aan Mercedessen in Aalsmeer, was hij berger bij Van den Ameele in Oegstgeest en importeerde hij voor eigen rekening auto's en motorfietsen uit de Verenigde Staten. In 1999 kwam hij in dienst op de alarmcentrale van Eurocross Assistance. Eurocross was in die tijd een van de alarmcentrales die werkten aan de oprichting van de Stichting IMN. Pleijsier raakte daar nauw bij betrokken als lid van de Adviescommissie van Alarmwachten. Dit orgaan speelde in de periode tot 2015 een belangrijke rol bij de structurering van de het dagelijks werk en de aanbestedingen van de Stichting IMN.

tsjechie

Tsjechië, de nieuwe woonomgeving van Jenny Nyklicek

In 2012 werd Marck Pleijsier IM-coördinator van het Centraal Meldpunt Vrachtauto's ("CMV"). Het CMV is de alarmcentrale van de Stichting Incident Management Vrachtauto's ("STIMVA"), de organisatie die verantwoordelijk is voor de afhandeling van incidenten met vrachtauto's op IM-wegen. In deze rol werkte hij nauw samen met de IM-coördinatoren van de Stichting IMN: Jenny Nyklicek en haar voorgangers Annelies Bogaards en Sarah el Miligi. Marck Pleijsier zal zijn activiteiten voor het CMV voortzetten en dat betekent dat de twee IM-coördinatoren van Stichting IMN en CMV vanaf februari van dit jaar voor het eerst in één persoon worden verenigd.